Bedriftsomtaler og selskapsinformasjon

Ikke navngi personer

Vi publiserer ikke omtaler med fulle personnavn

Når du ønsker å sende inn en omtale av en bedrift er det viktig at du tenker på motparten. Du forteller om din erfaring, slik at andre kan bruke din omtale til å vurdere om de ønsker å handle eller kjøpe tjenester av et selskap.

Det er viktig å huske at det er flere som jobber i et selskap og det er ikke alltid like lett å drive forretning. Å si at Ola Normann er en svindler og ikke bør stoles på, og deretter publisere dette blir umoralsk.

Du kan allikevel skrive inn navn og etternavn i melding til administrator delen av omtalen. Denne delen blir kun lest av en moderator, som deretter tar en helhetsvurdering og om omtalen skal publiseres.

Svindlere svindlere svindlere

Ikke kall selskaper eller personer svindlere

De fleste omtaler vi får inn er negative. Det er ofte lettere å huske en negativ opplevelse enn et positivt opplevelse. Å kalle en person svindler er en ganske grov anklagelse. Istedenfor å kalle en person svindler vil det hjelpe andre forbrukere med omtaler som inneholder detaljer og istedenfor å gi den laveste poeng, vil tekst innhold alltid veie mer.

Hvis et selskap driver med svindler forsøk og driver forretning på en uetisk måte, kommer dette ofte fram. Det er ofte flere som sender inn sine erfaring og i helhet blir andres erfaringer i kontekst klarere.

Bilbransjen og Bilsalg

Kunden er ikke alltid engler og kunden har ikke alltid rett

Dette er en meget kompleks bransje å omtale. Gode opplevelser sendes aldri inn og negative opplevelser sendes alltid inn.

Vi er meget forsiktige med å publisere omtaler og setter meget stor pris på detaljerte meldinger til moderator. Ofte så kommer det inn såpass mange klager på et bestemt bilforhandler at hvis mange nok sier det samme, må det være sant.

Selskaper kan alltid kontake oss for å svare på negative klager og forteller sin egen versjon. Ofte er ikke den "gode" bilkjøperen så ærlig allikevel.

Du har et ansvar

Forbrukere har en sterk stemme takket være internett

Det er meget populært i dag å dele sin mening på internett via Facebook, Google, omtale sider og omtal.no

For selskaper er det i dag ganske så lett å få venner, familie og bekjente til å gi positive omtaler av sin bedrift og tjenester på nettsider og disse godkjenner disse automatisk.

Du som en potensiell kunde er på utkikk etter relevant informasjon og erfaring. Det er altså like viktig med negative, såvel som positive omtaler. Ingen selskap kan kun ha kunder med positive erfaringer og det er alltid kunder med de negative opplevelsene som deler.

Noe å tenke på som kunde..

DIN BEDRIFTSOMTALE HAR SIN VERDI!

Andre kan få bruk til dine erfaringer med bedrifter - Del din mening!

VI ØNSKER KONSTRUKTIVE OG NYTTIGE TILBAKEMELDINGER
Ikke bli fristet til å sende inn korte og ikke relevante anmeldelser, disse vil mest sannsynligvis aldri se dagens lys og heller ikke være nyttige for andre brukere. Internett tilbyr mange plattformer som tilbyr kunder mulighet til å la kunder omtale bedrifter uten noen form for kvalitetssikring, noe som leder til unøyaktige og urettferdige straffetiltak mot bedrifter. Vi forblir en plattform, der omtalene i hovedsak skal være nyttige og nøyaktige og gi brukere en mest mulig korrekt reflektering av bedrifter og deres tjenester.

Vi takker alle som hjelper oss med korrekte omtaler og vil understreke at vi er avhengig av din hjelp!

VÆR HØFLIG OG UNNGÅ STYGGE OG KRENKENDE ORDBRUK
Husk høflig språkbruk, stygge ord og krenkende innhold vil ikke bli godkjent. Alle omtaleranmeldelser som blir send inn blir sjekket opp av en moderator, som da tar en vurdering av innhold og om den skal være med på bedriftens skalering.

Du har mulighet til å sende inn anonyme omtaler eller ved å logge inn med sosialmedia konto som Facebook, Twitter eller Google+ konto. Vi vil være ekstra oppmerksomme på omtaler som er under 4/10, og vil gjøre vårt beste mot konkurrerende omtaler. Kort sagt så er det bare å glemme publisering av tomme og ondsinnede omtaler uten verdi innhold, ment til å straffe en bedrift uten grunn>:)

VI SER ETTER NYTTIGE OMTALER..
Vårt hovedfokus er til enhver tid å tilby omtaler som andre får bruk for. Vi ønsker å heve fram bedrifter med gode tjenester og god service, samtidig som vi skal unngå å være et straffesystem for ensidige meninger og dårlig kundekikk.

Gi oss tilbakemeldinger på dine opplevelser med bedriften du omtaler. Det er kun tittelen som publiseres, så prøv å være kort og rett på sak med din erfaring. Meldingsboksen er for å presentere din opplevelse til moderator, som avgjør om omtalen publiseres i omtal.no og søkemotorer.

OMTALEGUIDE OG HVA VI ØNSKER FOR Å KUNNE GODKJENNE DIN TILBAKEMELDING
Priser på tjeneste og produkter (Hva du synes om bedriftens produkt og tjeneste priser?)

1 poeng

Effektivitet, Utvalg, Løsninger (Hvor godt fungerer selskapet med sine løsninger? Hvordan er produktutvalget og konkurransedyktigheten?)

1 poeng

Kundeservice og kundetilfredsstillelse (Hvor godt behandles du som kunde, hvordan er responstiden?)

1 poeng

Din helhetsopplevelse (Hva er din totale opplevelse som en kunde? Ville du anbefale bedriftens tjenester til andre?) - 2 poeng -

<Tittel - Innhold i dette feltet publires ved godkjenning og bør inneholde en kort presentasjon av din opplevelse med selskapet.

Meldingsskjema: Din melding til moderator (publiseres ikke og innhold er anonym) som går gjennom din omtale. Moderator vektlegger innhold i meldingsskjema og utfylling av stjerner. Dersom omtalen virker troverdig, publiseres omtalen!

ANDRE MERKNADER OG NEGATIVE OMTALER
Siden vi ikke skal være et straffesystem for urettferige kunder ber vi deg være nøyaktig og saklig når du sender inn en negative omtale (godt under gjennomsnitt) og gjerne dele din historie. Tittelen som du skriver blir publisert ved godkjenning og det er verdt å merke at meldingsdelen kan kun leses av en moderatorer, som avgjør om din omtale blir publisert eller ikke. Derfor ber vi deg fortelle din opplevelse med bedriften så detaljert som mulig.

Du kan logge inn i vårt system med med Facebook, Twitter, Google+ eller lage din egen konto. Antall omtaler du har sendt inn vil naturligvis vektlegges positivt og registrering er selvfølgelig gratis og uforpliktende.

Sorry. No data so far.